Despre mine

Fotografia mea
Ruginoasa, Romania
Întrebare de logică: „Te afli într-o cameră întunecată, fără geamuri sau curent electric. Pe masă sunt o lampă, un felinar, lumânări și o cutie de chibrituri cu un singur băț bun. „Ce aprinzi întâi?” Răspunsul e logic „Chibritul!”. Pentru mine, cuvântul scris e lumina din acea cameră întunecată. E puterea de a pune pe hârtie, reală sau virtuală, tot ce altfel n-aș avea curaj să spun în viața de zi cu zi. Vladimir Bukovski spunea „hârtia scrisă arde mai greu". Dacă am trăi într o lume plină de cuvinte, focul ar aduce doar lumină.

duminică, 29 octombrie 2017

Am revenit .

            Am revenit ! Nu mai stiu cat timp a trecut , destul de mult , dar acum am revenit . Mi s-a spus mereu ca ar trebui sa scriu , posibil sa fie si o usoara chestie de politete aici , ca atunci cand vezi un copchil urat , nucos si plin de puchini , cu parinti urati , sau prosti , dar le zici " Vaaaai , ce frumusete ( chhh ) , sa mai faceti vreo trei " si vezi uimirea pe chipul lor , ca si cum ti ar spune " Ce om bun , uite ca i frumos si baietelul nostru " . Sau poate ca , toti cei care mi-au spus sa scriu , sa public ceva , au facut-o pentru a vedea daca am cititori . " Daca poate el , eu sigur pot mai mult " , e si asta o cauza . Sau , ca sa mi fac curaj , poate chiar scriu binisor , acceptabil .
           
          Intre mine si scris a existat mereu o dagoste de aia ciudata , ca un fel de amantlac , nu l poti parasi , stii ca nu aveti viitor impreuna , ca nu poti fi mai mult decat atat , amanti aventurieri . Si totusi continuii nebunia . E fara vindecare , fara acte , doar cu ceva compromisuri , puncte de suspensie , si frustrare . Am revenit , azi , in prima duminica de toamna autentica , azi cand e asa , ceva intre Bacovia si Alecsandrii , trecand si prin Paunescu , poate si prin Dinescu , sau naiba mai stie ce poeti ciudati si romantici .

       Duminicile astea , somnoroase , lenese , plicticoase , imi amintesc de acele zile de sarbatoare din copilarie in care toamna insemna frig , ceata , prajituri coapte in rola , si gutui . A da , era sa uit , si de acea fericire naiva pe care doar ea , copilaria ti o poate oferi . Dumincile de atunci insemnau gutui , cu mirosul lor adormitor si plin de liniste , cu acel galben care , pe bune , chiar lumina camera noastra cu ferestre spre apus , in care este lumina , dar toamna , cand e ceata , ploaie , ziua scurta , si curentul mai pica , era intuneric . Ei bine , atunci ele , gutuile astea , imi erau pentru mine reper al luminii . Puse acolo , pe geam , la capul meu , gutuile imi ofereau siguranta ca , dupa toamna asta de care pana si frunzele copacilor fug , o sa vina iarna . Alba , frumoasa , vijelioasa , plina de povesti si de caldura , in casa . Si ele , gutuile de toamna , aveau sa se transforme in dulceata , pe care , copchilul mic si mucos de atunci , o manca crezand in fericire eterna , in povesti citite dintr-o carte fara coperti , privind pe geam la copii care se dau cu sania pe drum .

   E mijloc de toamna , frunzele au fugit de pe copaci , mai sunt acolo vreo doua pe care vantul se chinuie sa le puna jos , ca un fel de covor ros-galben intins pentru iarna . Ma uit pe geam , scriu . Am revenit , nu stiu de ce , nu stiu pentru cat timp ..Si imi lipsesc gutuile si copilaria .